Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, vineri, că a dat amenzi de peste 7 milioane de lei în urma a sute de controale la magazinele Lidl din ţară.Comisarii ANPC au găsit mai multe nereguli, printre care produse expirate şi mizerie, transmite sursa.
De la începutul acestui an şi până în prezent, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel naţional.
În urma neregulilor, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente, au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei, au oprit temporar serviciile, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de magazine din Bucureşti şi judeţele Arad, Prahova, Caraş-Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Alba, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa Năsăud şi Ilfov, au propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unităţi şi au închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din oraşul Bacău.
Cele mai importante abateri de la legislaţia în vigoare, constatate de comisarii ANPC:
– comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită
– depozitare a unor produse de panificaţie neambalate, în lăzi cu praf şi impurităţi
– folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
– utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
– folosirea unor cuptoare neigienizate
– comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum
– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
– comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite
– lipsa de la raft a preţurilor produselor
– nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.)
– neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat
– existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară
– lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
– lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produsele
– nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor
– comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanţie incomplete
– lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română
– lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse
– lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului
– comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflaţi în limita de vârstă indicate de producători.