Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este în plină construcție și are un termen oficial de finalizare pentru toamna anului 2025. Totuși, există posibilitatea ca 15 km din acest tronson să fie finalizați și deschiși circulației încă din acest an. Asociația Pro Infrastructură avertizează însă că există un „punct critic” de care depinde această inaugurare parțială, și că există tensiuni între autoritățile de la Transporturi și antreprenorul italian care lucrează la proiect, același responsabil și de Podul de la Brăila.
Luna iulie este crucială pentru deschiderea în 2024, înainte de termen, a jumătății sudice din Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, potrivit Asociației Pro Infrastructură care a realizat filmări din dronă ale întregului șantier.
„Inaugurarea completă a celor 30,35 km nu este fezabilă din cauza întârzierilor la podurile cu tablier metalic și a nodului Curtea de Argeș unde nu toate terenurile sunt disponibile pentru lucrări”, precizează ONG-ul, recunoscut pentru monitorizarea marilor proiecte de infrastructură din țară.
Pro Infrastructura afirmă că este posibil ca în decembrie 2024 să se poată circula pe aproximativ 15 km între Bascov (Pitești) și nodul Mănicești aflat la jumătatea lotului. „Avem două straturi de asfalt aproape peste tot și structurile, precum și restul lucrărilor, sunt într-un stadiu avansat”, adaugă aceștia.
„Cu un singur „dar”: podul peste canalul Argeș la est de Merișani, punctul critic cel mai întârziat, unde se estimează că tablierul metalic va ajunge în șantier abia în iulie, iar finalizarea este prevăzută pentru noiembrie 2024. Progresul în acest punct a fost lent între 11 aprilie și 21 iunie. Sperăm să nu asistăm la încă un conflict între Grindeanu și antreprenor”, afirmă Pro Infrastructura.
Conflictele dintre constructor și Ministerul Transporturilor
Compania italiană WeBuild (fostă Astaldi), care construiește această autostradă, este implicată și în proiectul Podului de la Brăila și drumurile de legătură aferente. Pe acest proiect, constructorul se află într-un conflict cu Ministerul Transporturilor din cauza numeroaselor probleme apărute după deschiderea traficului acum un an. Nici acum drumul principal de legătură nu a fost deschis traficului, iar continuarea cu un pod spre centura Brăilei nu a fost inaugurată încă.