Sari la conținut

Discuții intense la Ministerul Finanțelor despre e-TVA: Ce propuneri are ministrul Marcel Boloș

Reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au avut o întâlnire prelungită cu oficialii Ministerului Finanțelor pentru a discuta implementarea sistemului e-TVA.

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a exprimat intenția de a revizui Ordonanța de Urgență 70/2024, care reglementează procedurile pentru e-TVA. Într-o declarație pentru G4Media, Boloș a menționat posibilitatea de a amâna termenul de implementare a RO e-TVA cu șase luni, până în ianuarie 2025, iar o ordonanță în acest sens ar putea fi adoptată vineri.

Surse politice au subliniat că suspendarea sistemului e-TVA nu este o opțiune, deoarece implementarea eficientă a acestuia ar putea duce la o creștere mai redusă a taxelor, inclusiv a TVA-ului. Ministerul Finanțelor lucrează și la un nou set de măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, bazate pe observațiile ANAF din teren. Un proiect cu peste 100 de modificări este în pregătire și ar putea fi finalizat până la sfârșitul anului.

Luni, CECCAR a cerut anularea ordonanțelor de urgență publicate pe 21 iunie și a solicitat inițierea unui dialog cu toate părțile implicate pentru a găsi soluții fiscale viabile. Într-o declarație, CECCAR a criticat abordarea autorităților fiscale, acuzându-le că tratează mediul de afaceri ca pe un suspect principal într-un joc de-a v-ați ascunselea cu responsabilitățile fiscale.

“Funcționarii publici transferă responsabilitățile lor către contribuabili, adică cei care le plătesc salariile, tratând mediul de afaceri ca pe un suspect principal într-un scenariu în care toți sunt considerați evazioniști. În loc să identifice adevărații evazioniști, se adoptă reguli mai stricte pentru toți, pentru a nu scăpa nimeni,” a declarat CECCAR.

CECCAR a subliniat că, deși sistemul informatic este deficitar, regulile stricte sunt impuse fără o implementare eficientă. “Acest haos birocratic se dorește a fi soluția pentru a umple vistieria statului, dar în realitate sufocă antreprenorii, profesioniștii contabili și inovația. România nu are nevoie doar de instrumente digitale, ci și de o mentalitate digitală la nivelul autorităților care elaborează legislația fiscală,” a adăugat CECCAR.

ANAF colectează multe date (e-Factura, SAF-T, e-case de marcat etc.), dar nu are toate informațiile necesare, iar unele dintre cele colectate sunt eronate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!