Sari la conținut

Aplicaţiile chineze continuă să aibă o popularitate uriaşă în SUA, în pofida măsurilor luate de guvernul american împotriva TikTok

Aplicaţiile chineze, cum ar fi CapCut şi Lemon8, deţinute de grupul ByteDance, sau aplicaţii de comerţ electronic, ca Temu şi Shein, continuă să aibă o popularitate uriaşă în SUA, în pofida măsurilor luate de guvernul american împotriva TikTok din cauza preocupărilor legate de securitatea naţională, relatează sursa.

În timp ce TikTok, deţinută de grupul ByteDance a fost cel în centrul atenţiei, alte aplicaţii chineze care prezintă probleme similare au o popularitate masivă în SUA.

Preocupările cu privire la ByteDance provin în mare parte dintr-o lege privind securitatea naţională care dă guvernului chinez puterea de a accesa o gamă largă de informaţii comerciale, dacă pretinde că este în scop de securitate naţională.

Temu, CapCut, Lemon8, Shein – aplicații chineze care cresc în popularitate, în ciuda măsurilor anti-TikTok

Oficialii din domeniul informaţiilor şi parlamentarii americani se tem că guvernul chinez ar putea accesa în mod eficient orice informaţii pe care companiile de aplicaţii din China le colectează de la utilizatorii americani, de la adrese de e-mail la interesele utilizatorilor şi la permisele de conducere, transmite agenția News.ro

Dar asta nu pare să fi influenţat mulţi consumatori, deoarece mai multe aplicaţii din China sunt încă în plină expansiune în SUA.

De exemplu, aplicaţia de cumpărături Temu, deţinută de PDD Holdings din China, se află pe locul doi în Apple App Store printre aplicaţiile gratuite de la sfârşitul lunii mai.

De asemenea, a ocupat locul 12 în rândul comercianţilor cu amănuntul digitali în sezonul de vacanţă 2022, în privinţa vizitatorilor unici pe site-ul său, depăşind magazine precum Kohl’s, Wayfair şi Nordstrom, potrivit Insider Intelligence, care, de asemenea, creditează vizibilitatea pe TikTok pentru creşterea sa.

Între timp, aplicaţiile CapCut şi TikTok, deţinute de ByteDance, ocupă locurile al patrulea şi al cincilea în clasamentul App Store.

Brandul chinezesc de modă rapidă Shein ocupă locul al 14-lea.

Şi între sfârşitul lunii martie şi începutul lunii aprilie, după audierea CEO-ului TikTok în faţa Congresului, ByteDance’s Lemon8, a înregistrat aproape 1 milion de descărcări în SUA, a raportat Insider Intelligence pe baza datelor de la Apptopia. Aceasta este o aplicaţie cu asemănări cu Instagram şi Pinterest.

Aceste aplicaţii împărtăşesc unele dintre caracteristicile care au îngrijorat guvernul SUA cu privire la TikTok, inclusiv dacă unele dintre aceste firme protejează în mod adecvat datele utilizatorilor din SUA atunci când operează în afara Chinei (TikTok a subliniat că informaţiile utilizatorilor din SUA sunt stocate doar pe servere din afara Chinei).

La fel ca TikTok, aceste aplicaţii colectează informaţii despre utilizatori, pot analiza tendinţele în interesele lor şi pot folosi algoritmi pentru a viza consumatorii cu produse sau informaţii care ar putea să-i menţină implicaţi cu serviciul.

Dar experţii din China şi reţelele sociale spun că există diferenţe importante între aceste aplicaţii şi TikTok, ceea ce ar putea explica lipsa relativă de atenţie asupra lor.

Printre cele mai importante dintre aceste caracteristici este amploarea prezenţei lor în SUA. Chiar şi pe măsură ce cresc, baza de utilizatori din SUA a multor aplicaţii chineze populare este încă slăbită de audienţa masivă a TikTok din SUA, de 150 de milioane de utilizatori activi lunar.

Aplicaţia soră a TikTok, Lemon8, de exemplu, are aproximativ 1,8 milioane de utilizatori activi lunar în SUA, potrivit Apptopia.

În timp ce TikTok a avut 415 milioane de descărcări în SUA de la lansarea sa aici, CapCut a avut 99 milioane, Temu 67 milioane şi Lemon8 1,2 milioane, potrivit Apptopia.

Doar Shein depăşeşte TikTok în descărcări din acest grup de aplicaţii, deşi a fost lansată mult mai devreme în SUA în 2014.

Aplicaţia Shein are 855 de milioane de descărcări în SUA de la debut, deşi Apptopia estimează că are aproximativ 22 de milioane de utilizatori activi lunar.

„O aplicaţie cu o mie, sau chiar un milion de utilizatori în SUA nu prezintă aceeaşi ameninţare de securitate cibernetică pe scară largă pe care o are o aplicaţie cu 100 de milioane de utilizatori”, a spus Lindsay Gorman, senior fellow pentru tehnologii emergente la Alianţa pentru Asigurare a Democraţie aGerman Marshall Fund.

Gorman a spus că, întrucât SUA analizează ameninţarea reprezentată de TikTok, va trebui, de asemenea, să dezvolte un cadru pentru evaluarea riscului relativ al aplicaţiilor chineze.

Amploarea ar trebui să fie un factor, a spus ea, iar tipul de aplicaţie, inclusiv capacitatea sa de a răspândi propagandă, ar trebui să fie altul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!