Silvio Berlusconi, de patru ori premier al Italiei, miliardar și patron mass-media, care a murit luni la vârsta de 86 de ani, nu a indicat niciodată public cine ar trebui să preia imperiul său de afaceri după moartea sa, transmite sursa.
Viitorul conglomeratului său de bussiness va depinde probabil de modul în care a ales să distribuie participația sa de 61% din holdingul de familie Fininvest între cei cinci copii ai săi din două căsătorii.
Se așteaptă ca fiica sa cea mare, Marina, să joace un rol important.
Cei mai mari, Marina (născută în august 1966) și Pier Silvio (aprilie 1969) au fost implicați direct în conducerea companiilor lui Berlusconi la scurt timp după ce tatăl lor și-a făcut intrarea în politica italiană la începutul anilor 1990.
Marina, care prezidează Fininvest, a supervizat editura Mondadori, în timp ce Pier Silvio s-a ocupat de afacerile din domeniul televiziunii, care a fost mult timp bijuteria din coroana familiei.
Barbara (iulie 1984), Eleonora (mai 1986) și Luigi (septembrie 1988), copiii pe care Berlusconi i-a avut cu cea de-a doua soție, nu au avut roluri executive atât de importante în conducerea afacerilor tatălui lor.
Luigi și-a asumat sarcina de a reprezenta partea sa de familie la Fininvest, unde este membru al consiliului de administrație, pe fondul preocupării sale pentru finanțe și gestionarea averii.
Persoane apropiate familiei l-au descris pe Silvio Berlusconi ca fiind „liantul” care i-a ținut uniți pe copiii săi, în ciuda diferenței de vârstă și a aptitudinilor și ambițiilor diferite.
Marea întrebare este dacă unitatea familiei poate fi menținută după decesul lui Berlusconi și ce impact ar putea avea acest lucru asupra viitorului afacerii TV pe care Berlusconi și-a clădit averea.
În ultimii ani, Fininvest a lichidat active pe care nu le mai considera strategice, de la campioana europeană de fotbal AC Milan până la participații în firma de biotehnologie Molmed și banca comercială italiană Mediobanca.
Holdingul familial și-a confirmat angajamentul față de afacerea sa de televiziune MediaforEurope, susținând planurile de creștere în Europa pentru a rezista giganților americani din domeniul streaming-ului prin fuziuni și achiziții. Dar rămâne de văzut dacă această ambiție va fi continuată după moartea fondatorului.