Sari la conținut

Cum a dispărut telefonul la care românii reclamau abuzurile inspectorilor ANAF. „Momentan, clientul apelat nu poate fi contactat”.

În urma apelurilor contribuabililor la o linie specială contra comportamentelor abuzive, mai mulți inspector de la Fisc au intrat în comisiile de disciplină. Astăzi însă, cetățenii și firmele pot reclama doar pe email.

Potrivit ANAF, în primele săptămâni de funcționare, prin mai – iunie 2022, au fost multe apeluri. La acea vreme, Lucian Heiuș anunța 100 de apeluri/zi.

Șeful Fiscului relata că cetățenii interacționează inclusiv ca să vadă dacă serviciul e valabil. „Am sunat să văd dacă răspunde cineva, nu am nimic de sesizat!”, asta spuneau unele persoane, potrivit celor de la Fisc. Alți oameni sunau nu ca să reclame comportamentele abuzive, ci pentru că se judecau cu ANAF pe diverse spețe. În acele cazuri, li se spunea că nu acesta este scopul liniei telefonice.

Unii contribuabili sunau și la miezul nopții. „Eu am gândit acest telefon să fie sesizat atunci când se produce un abuz, un comportament neconform al inspectorului fiscal”, a declarat după înființare Lucian Heiuș

După un prim început cu multe telefoane, conform informațiilor din interiorul ANAF, surselor noastre, au fost în medie 10 apeluri pe zi. Jumătate dintre ele anunțau abuzuri ale inspectorilor ANAF, mai ales din teritoriu, au spus pentru Hotnews.ro oamenii de la Fisc.

Celelalte apeluri erau chestiuni punctuale practice despre cum să facă unele declarații, să interpreteze legislația etc. Practic, unii contribuabili îl foloseau și pe post de call center, deși există un alt număr de telefon pentru asta.

Sesizările cu privire la inspectorii care aveau comportamente abuzive erau înregistrate și se urma apoi o procedură internă. Au fost și cazuri în care s-a constatat că unele sesizări nu s-au confirmat.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!