Sari la conținut

Dacia Sandero domină vânzările auto în Europa. Schimbări notabile în clasamentul primului semestru

Dacia Sandero s-a impus ca cea mai vândută mașină nouă din Europa în primele șase luni ale anului, depășind modele populare precum Volkswagen Golf și Renault Clio. Conform datelor JATO din 28 de țări, mărcile cu cele mai mari vânzări au fost Volkswagen, Toyota și BMW. De asemenea, mărcile chineze au început să câștige teren.

În primul semestru, Dacia Sandero a fost aleasă de peste 143.000 de cumpărători, potrivit JATO. Tesla Model Y, care dominase anul trecut, a înregistrat o scădere de 26%, coborând pe locul opt. Alte modele cu vânzări semnificative includ Volkswagen Golf și T-Roc, Renault Clio, Peugeot 208, Skoda Octavia și Citroen C3. Dacia Duster s-a clasat pe locul 12, cu aproape 90.000 de unități vândute.

În ceea ce privește mărcile auto, Volkswagen a ocupat primul loc cu 700.000 de mașini vândute, urmat de Toyota. BMW a înregistrat o creștere, ajungând pe locul trei cu aproape 400.000 de vehicule. Dacia s-a situat pe locul nouă în topul mărcilor, iar MG din China, cu peste 120.000 de mașini vândute, a intrat pe locul 20.

Volvo a înregistrat cea mai mare creștere procentuală în topul mărcilor auto din Europa, cu un avans de 34%. Suzuki a performat și ea foarte bine, cu o creștere de 28%. În schimb, Mini și Ford au înregistrat cele mai mari scăderi, de 25% și respectiv 17%.

În prima jumătate a anului, Europa a primit 70.000 de mașini electrice de la mărci chineze, MG 4 fiind cea mai vândută cu 31.000 de unități. În total, aproape 300.000 de vehicule din diverse mărci au fost importate din China în Europa.

În primele șase luni ale anului, europenii au achiziționat 950.000 de mașini full-electrice de la numeroase mărci auto.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!