Sari la conținut

„Deutschland-Ticket”, măsura prin care Germania a reușit să convingă tot mai mulți oameni să circule cu trenul

Introducerea unei oferte de călătorie cu transportul public la preţuri accesibile i-a determinat pe germani să renunţe la mașini în favoarea călătoriilor cu trenul, potrivit agenţiei de presă DPA.

Conform datelor furnizate de operatorul de telefonie mobilă O2, numărul călătoriilor cu trenul pe distanţe mai mari de 30 de kilometri a crescut cu peste 25% în luna iunie, comparativ cu lunile anterioare. Aceasta, în condiţiile în care începând cu 1 mai 2023 a fost pus în vânzare în Germania biletul lunar de 49 de euro pentru transportul public naţional.

Graţie unui „Deutschland-Ticket”, posesorul poate călători nelimitat cu trenul, autobuzul şi tramvaiul, pe distanţe scurte şi medii, la un cost mai mic decât în mod normal. Acest bilet vine în continuarea proiectului din vara anului trecut, când a fost introdus un bilet şi mai ieftin, de nouă euro pe lună, dar care putea să fie achiziţionat o singură dată.

Prin acest plan naţional, autorităţile germane vor să reducă emisiile de CO2, făcând mai uşor şi mai accesibil pentru oameni să utilizeze transportul public în locul autoturismelor personale. Per total, ponderea călătoriilor cu trenul în transportul personal a crescut cu 2,5 puncte procentuale, pe baza analizelor privind utilizarea telefoanelor mobile făcute de operatorul O2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!