Pentru a soluționa această problemă, Hidroelectrica a demarat o licitație deschisă la începutul lunii trecute și a primit trei oferte, conform datelor recente publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Ofertele provin de la următoarele companii: Netopia Financial Services, PayU și Europayment Services în asociere cu CEC Bank.
În plus, un posibil ofertant a întrebat Hidroelectrica dacă poate furniza o statistică anuală a plătitorilor pe top bănci. Datele furnizate de companie arată că în primele trei luni din acest an, cele mai multe plăți au fost efectuate de clienții Băncii Transilvania (46%), BCR (25%), BRD (9%), Raiffeisen (9%), Unicredit (8%) și CEC Bank (3%).
Hidroelectrica a menționat că există și un cont open separat, unde se fac tranzacții IBAN-IBAN, interbancare. Aceste tranzacții vor putea migra parțial către plățile cu cardul, fără ca Hidroelectrica să garanteze un anumit volum pentru această migrare. Sumații colectate în acest cont provin de la clienții consumatori mari de energie și care nu sunt eligibili pentru plata cu cardul.
Noile instrumente de plată pe care Hidroelectrica vrea să le introducă sunt adresate în special segmentului casnic, care generează sute de mii de facturi cu valori mici, potrivite pentru plata cu cardul bancar. Pentru facturile cu sume mari, în special de la clienții non-casnici, se vor folosi în continuare sistemele de plăți clasice, cum ar fi transferurile bancare sau plățile pe sablon.