Baba Ramdev, un guru și yoghin popular în India, a declarat marți că a greșit și și-a cerut iertare în fața instanței pentru sfidarea ordinelor judecătorilor care i-au impus să oprească reclamele înșelătoare în care afirmă că poate vindeca boli cronice precum diabetul cu ajutorul medicinei tradiționale, relatează Reuters, scrie sursa.
Cazul a ajuns până la Curtea Supremă a Indiei, Ramdev afirmând în fața judecătorilor că s-a simțit „provocat” să acționeze după ce suplimentele naturiste extrem de populare ale firmei sale Patanjali Ayurved au fost catalogate drept „pseudoștiință” de către critici. El a spus totuși că nu încearcă să își justifice acțiunile.
Curtea Supremă a refuzat anterior să accepte două scrisori de scuze depuse în instanță de avocații lui Ramdev și Acharya Balkrishna, asociatul său la compania de suplimente naturiste. De asemenea, judecătorii l-au admonestat pe șeful autorității de reglementare a medicamentelor fiindcă nu a luat măsuri legale împotriva firmei.
„Vreau să spun că am făcut o greșeală. Ce am spus [despre produse] la momentul respectiv nu ar fi trebuit spus”, a declarat acum Ramdev în fața judecătorilor.
El a spus de asemenea că își dă seama că are milioane de adepți și a promis că „va avea grijă la astfel de lucruri pe viitor”.
Cazul împotriva sa are legătură cu acuzațiile formulate de Asociația Indiană a Medicilor, care afirmă că firma Patanjali ridiculizează medicina convențională și publică reclame înșelătoare privind efectele produselor sale.
Yoghinul a fost lăudat inclusiv de magistrații care îl judecă
Agenția Reuters notează că Ramdev are un număr uriaș de fani în India și este un invitat constant la televiziuni. Ziarul The Indian Express l-a numit în 2022 drept al 78-lea cel mai influent om din India în clasamentul anual pe care îl realizează pe acest subiect.
Dosarul de sfidare a instanței a fost deschis împotriva sa după ce el a repetat afirmațiile privind presupusele efecte ale produselor Patanjali într-o conferință de presă pe care a susținut-o la doar o zi după ce un tribunal a interzis firmei să publice reclame cu astfel de informații.