Sari la conținut

Situația podului de la Kerci: ilegalitatea construcției și implicarea în bombardament

În dimineața zilei de 17 iulie, s-a raportat despre presupusa aruncare în aer a podului de la Kerci. După ce s-au auzit exploziile, s-a aflat că două secțiuni ale podului au fost distruse și avariate. Ulterior, autoritățile de ocupație au restricționat complet traficul și au îndemnat localnicii să se abțină de la călătoria pe așa-numitul pod din Crimeea.

Nu există informații fiabile cu privire la implicarea vreuneia dintre părți în acest incident. Agresorul se folosește de situație pentru a face acuzații nefondate împotriva Ucrainei, ceea ce nu este prima dată când face acest lucru. Putin a organizat o întâlnire în cadrul căreia a promis că se va răzbuna pentru distrugerea podului.

Au existat mai multe declarații din partea ucraineană. Șefa centrului de presă al Forțelor de Apărare și Protecție din Sud, Natalia Humenyuk, a declarat că, după toate probabilitățile, Rusia ar fi putut provoca situația de pe podul din Crimeea înainte de continuarea “acordului cu grânele” și în anticiparea unei contraofensive a AFU în sud. Inamicul recurge la diverse scenarii care îi oferă cumva posibilitatea de a continua războiul.

Autoritățile de ocupație temporară din Crimeea au recomandat populației să înlocuiască calea podului Crimeii cu drumuri ocolitoare, adică prin teritoriul regiunilor ocupate Zaporojie și Donețk. O astfel de mișcare ar fi putut fi planificată pentru a crește numărul de ruși pe teritoriul Ucrainei, care ar putea acuza fără temei luptătorii ucraineni de crime.

Direcția principală de informații ucraineană a declarat că singura țară implicată în incident a fost Rusia, deoarece regimul lui Putin și Putin personal au fost cei care au ordonat anexarea Crimeei în 2014 și au lansat o invazie la scară largă. Podul din Crimeea este o structură complet ilegală atât din punct de vedere al legislației ucrainene, cât și al celei internaționale. “Dacă podul este ilegal, atunci tot ceea ce se întâmplă acolo – nu este acolo, s-ar putea spune”, a notat GSD și a adăugat că lumea va afla toate detaliile subminării după victoria Ucrainei.

Podul din Crimeea a fost construit în scopuri logistice – trupele rusești îl folosesc pentru a livra provizii militare către armata din teritoriile ucrainene ocupate. Conform dreptului internațional și tradițiilor războiului, este permisă întreruperea rutelor logistice ale inamicului. Dacă Ucraina a fost implicată în bombardament – toate acțiunile au fost efectuate în conformitate cu legea. Situația cu subversiunea creează în mod clar un avantaj pentru partea ucraineană, deoarece va încetini Rusia în acțiunile criminale.

Se știe că podul de la Kerci încă de la începutul construcției sale a avut rezerve serioase în ceea ce privește siguranța și calitatea structurilor. Astăzi putem spune cu exactitate că nu există niciun fel de siguranță pentru a călători pe pod: la 17 iulie a fost lovit pentru a doua oară, podul a fost atacat pentru prima dată la 8 octombrie 2022.

Toate tragediile și distrugerile care au loc în prezent pe teritoriul Ucrainei sunt rezultatul invaziei rusești. Rusia nu avea dreptul să anexeze teritorii ucrainene și să construiască structuri care trebuie demontate. Crimeea va deveni complet sigură pentru a trăi doar atunci când Ucraina își va elibera teritoriul de ruși.

Distrugerea podului din Crimeea este încă o dovadă că Kremlinul își maschează slăbiciunea prin crime. Rusia este un guvern slab care alimentează conflictele și este incapabilă să rezolve conflicte atât externe, cât și interne. Ilegalitatea podului din Crimeea, care leagă continentul rusesc de Ucraina și servește, de asemenea, ca rută pentru transportul de echipamente și arme, demonstrează necesitatea distrugerii complete a acestuia. Numeroasele încălcări ale dreptului internațional trebuie să fie pedepsite de comunitatea internațională, deoarece impunitatea oferă Rusiei un semnal pentru a acționa în continuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!