Aceasta va impune o reducere cu 90% a emisiilor de dioxid de carbon pentru noile vehicule, determinând producătorii să se orienteze către camioane electrice și modele cu motoare pe bază de hidrogen. Actualmente, majoritatea camioanelor din Europa folosesc motorină, care generează gaze cu efect de seră și poluanți dăunători sănătății respiratorii. În acest sens, noile reglementări vor contribui semnificativ la reducerea impactului poluant al autovehiculelor grele asupra mediului și sănătății publice.
În plus, producătorii de camioane vor trebui să reducă emisiile de carbon ale flotelor lor cu 45% până în 2030 și cu 65% până în 2035. De asemenea, autobuzele urbane vândute în UE începând cu 2030 trebuie să aibă zero emisii, iar până în 2035 toate autobuzele trebuie să fie neemisive.
Aceste obiective, considerate cele mai ambițioase din lume în sector, au fost aprobate de statele membre ale UE, cu excepția Italiei, Poloniei și Slovaciei, care au votat împotrivă, și a Cehiei, care s-a abținut. Germania și unele eurodeputați au criticat măsurile, susținând utilizarea combustibililor sintetici ca alternativă la motoarele cu combustie internă.
În ciuda criticilor, legea europeană privind emisiile de carbon ale camioanelor a fost adoptată, deschizând calea către o industrie auto mai ecologică și mai sustenabilă în viitor.