Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, afirmă că „deplânge starea pe loc” a învăţământului românesc, arătând că elevii învaţă la şcoală materii nenecesare, în defavoarea altora care sunt „cu adevărat formatoare”. Bănescu a explicat de asemenea şi care este punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe Române cu privire la introducerea educaţiei sexuale în şcoli.
„Dacă ne resemnăm, dacă ascultăm acele sfaturi siropoase de gândire pozitivă, acceptă-te aşa cum eşti, mi se pare destul de nesemnificativ. Cum să te accepţi aşa cum eşti când tu nu eşti în ordine? E chiar riscant să te accepţi aşa cum eşti! Dimpotrivă, ai un sens, ai o vocaţie, trebuie să faci un efort! De aceea deplâng această stare pe loc, această încremenire a sistemului de învăţământ după 32 de ani, această intoxicare cu materii inutile, în defavoarea unor materii cu adevărat formatoare: literatură universală, filosofie, istorie naţională şi universală. Astea ar trebui să domine pentru că, prin natura lor, sunt formatoare intelectual şi moral, putem învăţa multe lucruri din ele, mai multe decât din circulaţia rutieră, de exemplu, sau decât din acea educaţie sexuală”, a afirmat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, într-o emisiune difuzată sâmbătă.
Acesta a explicat şi punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe Române cu privire la introducerea educaţiei sexuale în şcoli, arătând că la vârste mici aceasta ar însemna o „intrare cu cizmele ideologice” în viaţa unor copii care nici nu sunt interesaţi de astfel de noţiuni.
„Biserica nu are nimic împotriva educaţiei sanitare care include noţiuni de educaţie sexuală. Nu a fost vorba niciodată despre asta. Ceea ce presupune reţinere, ceea ce presupune discuţii este acea educaţie sexuală ideologizată, desprinsă dintr-un document al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii prezent pe site-urile tuturor, unde observăm că se recomandă începerea educaţiei sexuale inclusiv la vârste de zero-patru ani, patru-opt ani”, a susținut Bănescu.
„Mă întrebam unde este marea filosofie a sexualităţii ca să poată fi asimilată de-a lungul a foarte mulţi ani de studiu. Nu trebuie să absolvim cursuri de sexualitate ca să fim oameni normali. Deci problema este normalitatea sexualităţii, şi-mi asum lucrul acesta; există o sexualitate normală, o sexualitate validată din raţiuni multiple, de la intimitate în societate, familie ş.a.m.d. şi aceste lucruri trebuie luate în considerare. Nu trebuie să intrăm cu cizmele ideologice în sufletul unor copii inocenţi care nici nu se problematizează pe această temă la patru ani. Mai târziu, când e necesar, fireşte, cu scopul de a-i feri pe aceşti tineri de posibile alunecări care să le facă chiar lor rău. Aşadar, Educaţia este salvarea, cu majusculă, nu cu minusculă”, a adăugat Vasile Bănescu.