Sari la conținut

Cum a devenit versiunea de export a lui Klaus Iohannis un succes în ochii americanilor și europenilor

Analiză despre discrepanța dintre imaginea externă a președintelui și realitatea internă din România

Versiunea de export a președintelui Klaus Iohannis

În timpul regimului comunist, produsele românești destinate exportului în alte țări erau adesea de o calitate superioară celor disponibile pe piața internă, care era sub controlul strict al regimului Ceaușescu. Nu se putea vinde străinilor aceleași lucruri pe care le primeai la aprozar, printre alte produse aduse din import.

Mulți politicieni români, care au crescut și s-au format în perioada comunistă, au preluat această tradiție și când ajung ei în lumina reflectoarelor internaționale, își promovează imaginea cu o abilitate deosebită, obținând sprijin și formând alianțe geopolitice importante. Așa se întâmplă și cu Klaus Iohannis, care s-a dovedit a fi un politician cu o imagine foarte bună la nivel internațional.

Pe când în România, interfața politică a lui Iohannis se confruntă cu numeroase critici și neajunsuri, pe plan extern, președintele este văzut ca un lider stabil și competent. Acest contrast dintre imaginea internă și cea externă este similar cu diferența dintre produsele de export din perioada comunistă și cele de pe piața internă.

Astfel, versiunea de export a lui Klaus Iohannis este admirată și apreciată de partenerii americani și europeni, care îl văd ca pe un lider moderat, pro-european și capabil să facă față provocărilor politice și economice. Această abilitate de a gestiona relațiile internaționale și de a-și promova imaginea în afara țării poate fi considerată un succes pentru președintele român.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!