Sari la conținut

În școlile din România, consilierii școlari sunt responsabili de abordarea problemelor delicate cu care se confruntă elevii

Acești specialiști au în grijă numeroși elevi, un raport care poate ajunge chiar și la 800 de copii pentru un consilier. Acest număr este considerat inuman de către experții în educație, cum ar fi Gabi Bartic, care subliniază importanța rolului consilierilor în oferirea de asistență psihopedagogică, orientare școlară și consiliere individuală sau de grup.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a recunoscut problema și a promis că numărul de copii pe care un consilier va trebui să îl aibă în grijă va scădea, conform noii legi a învățământului preuniversitar care prevede un maximum de 500 de elevi per consilier. Totuși, nu a oferit un termen concret pentru implementarea acestei măsuri, explicând că numărul de specialiști disponibili este limitat și că nu toate posturile vacante sunt ocupate imediat după scoaterea lor la concurs.

Gabi Bartic a remarcat și obstacolele culturale și mentale care împiedică elevii să caute ajutorul consilierilor școlari. În mentalul colectiv, consilierii sunt adesea percepuți negativ, ceea ce descurajează utilizarea serviciilor lor. Bartic sugerează că consilierii ar trebui să își dedice timp pentru a explica elevilor rolul și beneficiile consilierii, colaborând strâns cu profesorii, diriginții și managerii școlii pentru a depăși aceste bariere.

În concluzie, în ciuda importanței recunoscute a consilierilor școlari și a promisiunilor ministerului de a îmbunătăți situația, rămân provocări semnificative legate de resursele umane și percepțiile culturale care trebuie abordate pentru a asigura un suport adecvat elevilor din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!