Sari la conținut

Liderii europeni cer intervenția UE pentru a limita importurile de autobuze chinezești, deoarece aproximativ o treime din autobuzele electrice din Europa provin din China

Există îngrijorări că producătorii chinezi de autobuze, susținuți de subvenții nedrepte, ar putea distruge concurența europeană cu ajutorul pieței lor interne masive și costurilor de producție reduse.

Anul trecut, China a dominat piața europeană a autobuzelor electrice, reprezentând aproximativ o cincime din vânzările totale de vehicule electrice. Acest procent este estimat să crească la un sfert în acest an. Cu toate acestea, Bruxelles-ul nu a acceptat încă solicitările industriei de a investiga subvențiile chineze acordate producătorilor de autobuze.

Decizia UE de a interzice vânzarea de autobuze care emit dioxid de carbon până în 2035, împreună cu o reducere intermediară a emisiilor cu 90% până în 2030, a accelerat tranziția către autobuzele electrice. Această schimbare este în special favorabilă autobuzelor urbane, care sunt în fruntea electrificării.

În ciuda dominației inițiale a pieței europene de către producătorii chinezi, există semne că aceasta ar putea să scadă, odată cu creșterea producției de autobuze electrice de către companii europene precum MAN din Germania și Solaris din Polonia. Cu toate acestea, companii chineze precum BYD rămân jucători importanți pe piața europeană, având planuri ambițioase de expansiune și fabrici în mai multe țări europene.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Am înţeles!